mandag den 14. april 2008

en dag med teknologi

Det er da sin sag at overføre sin egen begejstring til andre.
I hvert fald satte jeg mig for at eleverne skulle møde teknologien.

Gang i mobiltelefoner, computere, videokameraer, interaktive tavler, youtube, blogger, facebook og Google. Fornemme mulighederne det skulle de.

Jeg tror måske at de fandt det lidt kaotisk, lidt vildt, og måske kunne de ikke helt se den dybere mening med det. I hvert fald ikke til at begynde med. Men faktisk så tror jeg det kom for de fleste, som dagen skred frem.

Jeg havde travlt, det havde eleverne også, og så var formiddagen pludselig gået. Alle gik til frokost og der sad jeg så i et tomt rum fyldt med teknologisk udstyr.


Det gav lige lidt tid til at maile billeder som eleverne havde sendt via bluetooth, at få overført videoer til usb-nøgler. Elevmaskinerne vil desværre ikke det samme som min maskine, de har ikke helt de samme rettigheder og det kan jeg godt synes er lidt ærgeligt.

Ingen kommentarer: