mandag den 14. april 2008

Fascination

Indrømmet, teknologien fascinere mig.
Helt vildt endda.

Jeg fascineres af små underlige ting i livet, vi har jo alle vores særheder. En af mine særheder er at jeg elsker at pille et hårdkogt æg, eller pille et fed hvidløg. Følelsen når man får fat i en flage som får følgeskab af andre flager. Hvordan skallen slipper. Den følelse er fantastisk.

På samme måde har jeg det med teknologien. jeg fascineres, jeg nyder når flagerne hænger sammen, når billedet fra mobiltelefonen nemt og sikkert overføres til computeren og videre ud på bloggen eller videoen overføres til youtube.

Fascinationen opstår ved opdagelsen af hvad der er muligt.

Som da min datter lavede opgave på skolen og ikke kunne få et billede fra sin mobil over på skolens computere. Løsningen ligger snublende nær for en teenage pige. "Jeg sender en mms til mor som så kan maile fra sin telefon til min mail, og vupti så er billedet på skolens computer"

Det er da smart - det der bare kan undre en teknologifascineret mor er, hvorfor har datteren ikke fået sat sin telefon op med mailkonto?

Ingen kommentarer: